زندگی شیرین

زندگی شیرین

زندگی شیرین

زندگی شیرین

وکیل خانواده

وکیل خانواده

در اینجا می­خواهیم به برخی از سوالاتی که بیشترین تکرار را داشته­ اند در جلسه پرسش و پاسخ(مورخ 5/11/1395) از یک وکیل خانواده بپردازیم.

سؤال 1:  آیا زن به تنهایی می­تواند درخواست طلاق کند؟ جواب وکیل خانواده: مطابق قانون مدنی، حق طلاق با مرد است و زن حق طلاق ندارد. فقط در صورتی که زن بتواند عسر و حرج خود را اثبات کند در آنصورت می­تواند نسبت به حصول نتیجۀ دلخواه از درخواست طلاق امیدوار باشد.


 

سؤال 2: عسر و حرج که در قوانین مربوط طلاق آمده است و شما هم به آن اشاره کردید به چه معناست؟ جواب وکیل خانواده: عسر وحرج به معنی سختی و دشواری است و به عبارت دیگر، وضعیتی است که زن نمی­تواند یا به سختی می­تواند آن را تحمل کند. البته اثبات عسر و حرج، کار راحتی نیست و هر سختی و مشکلی را نباید عسر و حرج دانست. مثلا اگر شوهر، نفقۀ همسرش را نپردازد و زوجه مجبور شود دادخواست مطالبۀ نفقه مطرح کند و دادگاه هم زوج را ملزم به پرداخت نفقۀ معوقه کند اما زوج همچنان از پرداخت نفقه امتناع کند، در این صورت، زن می­تواند نسبت به درخواست طلاق از طریق دادگاه اقدام کند. موارد دیگری از مصادیق عسر و حرج در عقدنامه­ها در چندین بند مجزا ذکر گردیده است که معمولا زوجین در هنگام انعقاد عقد ازدواج امضا می­کنند. می­توانید به عقدنامۀ خود رجوع کنید و از موارد آن مطلع شوید. فقط این مطلب مهم را به خاطر داشته باشید که وجود عسر و حرج با اثبات آن متفاوت است و اثبات نیاز به دلیل و مدرک محکمه­پسند دارد. معمولا وکیل خانواده می­تواند شما را در مسیر اثبات یاری کند.

وکیل خانواده


 

سؤال 3: وکالت در طلاق چگونه است؟ جواب وکیل خانواده: وکالت در طلاق در دفترخانۀ اسناد رسمی(توجه کنید که دفتر اسناد رسمی با دفترخانۀ ازدواج وطلاق فرق دارد) و با حضور زوجین صورت می­گیرد. بدین صورت که زوج اختیار مراجعۀ زوجه را به دادگاه خانواده و درخواست طلاق از طرف وی بدون حضور خودش را میدهد. فقط باید دقت کنید که موارد مندرج در وکالتنامۀ طلاق یا همان اختیارات مندرج در آن کامل باشد و نقصی نداشته باشد، چون ممکن است بعدا در دادگاه با مشکل مواجه شوید. البته بعد از اخذ وکالت در طلاق، به تنهایی نمی­شود دادخواست طلاق توافقی مطرح کرد و لازم است که یک وکیل خانواده نیز حضور داشته باشد.

وکیل خانواده


 

سؤال 4: آیا یک وکیل خانواده می­تواند وکیل زوجین( هم وکیل زوج باشد، هم وکیل زوجه) باشد برای انجام طلاق؟ جواب وکیل خانواده: خیر، یک وکیل خانواده می­تواند فقط وکیل یکی از زوجین( یا زوج یا زوجه) باشد و برای اینکه بشود طلاق را بدون حضور زوجین انجام داد، لازم است که دو وکیل خانواده حضور داشته باشند. البته این در صورتی است که هیچ یک از زوجین نخواهند در دادگاه حضور پیدا کنند وگرنه الزامی به حضور دو وکیل خانواده نیست.

وکیل خانواده


 

سوال 5: اگرزوجه مهریه اش را از طریق قانونی مطالبه کند و زوج مهریۀ همسرش را نپردازد آیا می­تواند طلاق بگیرد؟ عدم پرداخت مهریه ربطی به طلاق ندارد و جزو موارد عسر و حرج نمی­باشد.


 

سؤال 6: ممنوع الخروجی از طریق مهریه چگونه است و آیا اگر زوج درخواست اعسار کند و دادگاه هم اعسار زوج را بپذیرد، ممنوع الخروجی زوج مرتفع می­شود؟ جواب وکیل خانواده: ممنوع­الخروجی زوج از طریق اجرای ثبت بلافاصله بعد از اقدام اولیۀ زوجه صورت می گیرد اما ممنوع الخروجی زوج از طریق دادگاه، بعد از صدور حکم و قطعی شدن آن و در مرحلۀ اجرای حکم قابل انجام است. جوابوکیل خانواده برای قسمت دوم: طبق قانون جدید نحوۀ اجرای محکومیتهای مالی مصوب 1394 اگر درخواست اعسار زوج توسط دادگاه پذیرفته شود، ممنوع­الخروجی زوج مرتفع خواهد شد البته قبلا اینگونه نبود.


 

وکیل خانواده
وکیل خانواده

مصطفی محمدی: وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

انجام کلیه خدمات تخصصی حقوقی، وکالت موثر و پیگیری مستمر در کلیه مراجع دادگستری، تعزیرات حکومتی، ادارات دولتی و…

دعاوی حقوقی:
الزام به تنظیم سند رسمی، ملک و املاک، شهرداری، مطالبه طلب، چک و سفته، تصرف عدوانی، افراز و تفکیک، تقسیم و فروش اموال مشاع، خلع ید، قراردادهای پیمانکاری، کارگر و کارفرما، بیمه و تامین اجتماعی و …

دعاوی کیفری:
جرایم رایانه ای، جرایم اقتصادی، خیانت در امانت، جعل، قتل، کلاهبرداری، تحصیل مال نامشروع، فروش مال غیر، رابطه نامشروع، جرایم مواد مخدر و روان گردان های صنعتی و…

دعاوی املاک و امور ثبتی:
افراز، تفکیک، اختلافات ثبتی، ثبت اختراع، علامت تجاری و طرح صنعتی، ثبت شرکت، دعاوی کپی رایت و…

دعاوی مالک و مستاجر:
تخلیه عین مستاجره، مطالبه سرقفلی، اجرت المثل، الزام به تنظیم سند رسمی سرقفلی، تعدیل اجاره بها و …

دعاوی خانواده و امور حسبی:
طلاق، مهریه، اجرت المثل، حصر وراثت، ارث و میراث و …

شماره تماس: 09121582093 – 88513670
سهروردی شمالی، بین مطهری و بهشتی، چهارراه کیهان، خیابان زینالی غربی

وکیل خانواده

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

همانطور که میدانید هر سال بیش از ۱۳۰ هزار دانشجو و دانش آموز در سراسر جهان به این کشور جهت ادامه تحصیل مهاجرت میکنند . ویزای تحصیلی سندی است که به واسطه آن میتوانند به مدت محدود و در دانشکده های مشخص با رشته تحصیلی معین تحصیل کنند .

اجازه تحصیل در شرایط زیر نیاز نمیابشد :

۱- برای تحصیل در مدت زیر ۶ ماه

۲- کودکانی که والدین آن ها اقامت قانونی در کشور کانادا دارند .

۳- خانواده یا کارمندان سفارتخانه در کشور کانادا

ویزای-تحصیلی

اداره مهاجرت به دانشجویان خارجی اجازه کار با شرایط محدودی را میدهد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- کار در دانشگاه بدون اجازه کار

۲- کار در خارج از دانشگاه با اجازه کار

۳- در برنامه های تعاونی و کارآموزی که بخشی از سابقه کاری قلمداد میشود و نیازمند اجازه کار می باشد .

۴- برنامه های کاری بعد از تحصیل (فارغ التحصیلی) به مدت یک و دو سال با توجه به رشته های تحصیلی نیازمند اجازه کار می باشد .

۵- مجوز کار برای اکثر مشاغل موقت در کانادا مورد نیاز است .


آقای محمد علی شیخ الاسلامی نماینده رسمی کلمبیا کالج در شرکت ایران کانادا


کارفرمایان و سیستم مهاجرت کانادا هر دو بر تحصیل در داخل کانادا تاکید دارند . مدارس و انسیتوهای مختلفی در کشور کانادا وجود دارد که سیستم تحصیلی کانادا را تشکیل می دهند و عبارتند از : مدارس عمومی و خصوصی، کالج های عمومی و انسیتوهای تکنیکی، کالج های حرفه ای، مدارس آموزش زبان، دبیرستان، دانشگاه و کالج های دانشگاهی می باشد .

پذیرش دانشجویان خارجی یکی از مهمترین منابع کسب درآمد دولت کانادا می باشد . با این حال، متاسفانه مهمترین عامل بازدارنده متقاضیان ایرانی تحصیل در کانادا، رد تقاضاهای ویزای دانشجویی است . به عدم آشنایی با قوانین دولت کانادا و اداره مهاجرت، متقاضیان ویزای تحصیلی دقت لازم را در تهیه مدارک در بسیاری از موارد، دلیل به نداشته و یا مدارک کافی را برای گرفتن ویزای دانشجویی ارایه نمی نمایند .


سیاست های آموزشی در کشور کانادا

از آن جا که در کشور کانادا وظیفه رسیدگی و نظارت بر آموزش به طور کلی در اختیار استان های کشور است ، از این رو هیچ گونه نظارم آموزشی فدرالی در این کشور وجود ندارد . به سخن دیگر نوعی تعهد ملی نسبت به حوزه آموزش در این کشور به چشم میخورد و این ترتیب ، آموزش پایه برای کلیه شهروندان کانادایی ، آزاد و رایگان است . در کشور کانادا تفاوت های عمده ای میان نظام آموزشی استان های مختلف مشهود است .

به طوری که در این کشور بر خلاف سایر کشورها که کلاس چهارم دبیرستان ، سال آخر تحصیلی مقطع متوسطه است . طبق قوانین خاص استانی هر استان ، پایان مقطع متوسطه در استان های مختلف کانادا ، از سال ۱۱ تا ۱۳ ادامه پیدا میکند . این دانشگاه ها ، وابستگی مذهبی دارند و همچنین بسیاری از آن ها توسط بخش خصوصی اداره میشوند .


ویزای تحصیلی کانادا

از مهمترین اصول و اهداف کلی آموزشی کشور کانادا ، میتوان به پرورش ذهنی دانش آموزان ، آمادگی حرفه ای ، رشد اجتماعی ، اخلاقی و فردی آن ها اشاره کرد . محورهای تمرکز حوزه آموزشی کشور کانادا به موارد ذیل محدود میشود :

۱- محوریت دانش آموزان : در این رویکرد مواد درسی و سیاست های آموزشی بر حسب مهارت های دانش آموزان با اولویت قراردادن استانداردهای آموزشی اتخاذ  میگردند .
۲-  محوریت آموزگاران : این محور همان شیوه سنتی آموزشی است که در کشور کانادا دوباره به آن توجه شده است . بنابراین سیاست مذکور تعداد دروس پایه اصلی افزایش و دروس انتخابی کاهش یافته و آزمون های سراسری در سطوح استانی برگزار میگردد .
۳-  آموزش میراث فرهنگی و ارزشهای سنتی و ملی .
۴- ارتقای سطح فرهنگی و جوامع بومی و غیر بومی ساکن در کانادا از طریق آموزشهای رسمی ، جهت احترام به فرهنگ رایج در کشور .
۵-  برخورداری همگانی از فرصت های آموزشی و اعمال سیاست کثرت گرایی فرهنگی .


برای پرسش سوالات خود میتوانید با کارشناسان شرکت ایران کانادا به شماره تماس :   ۸۸۵۰۱۴۱۱-۰۲۱ | ۸۸۵۰۱۴۱۲-۰۲۱ | ۸۸۵۳۱۶۲۵-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید